Musk lanserar parfymen Burnt Hair för att finansiera köpet av Twitter – säljer 10 000 flaskor för 1 000 kronor styck

    13 oktober 2022, kl 10.30

    Elon Musk har nu sin egen myskparfym: Tesla-grundaren har lanserat en ny doft som heter Burnt Hair, och enligt egen utsago redan sålt 10 000 flaskor på några dagar. Med ett pris på en tusenlapp styck är han en miljon kronor närmare målet på 440 miljarder kronor som det kostar att köpa Twitter.

    ”Snälla köp min parfym, så att jag kan köpa Twitter”, twittrade han i går. ”Med ett namn som mitt var det oundvikligt att komma in i doftbranschen – varför kämpade jag ens mot det så länge!?” På sin Twitter-sida beskriver han sig nu också som parfymförsäljare, med en länk till det litet speciella företaget The Boring Company.

    Burnt Hair är en doft för män som inte orkar luta sig över ett stearinljus under middagen, för att få till den där unika doften av bränt hår. Reklamfrasen för den rubinröda parfymen lyder ”The Essence of Repugnant Desire”, skriver AFP.

    Musk drar sig inte för att saluföra ovanliga produkter, som 20 000 eldkastare lagom avancerade för att tända grillen. 420 flaskor med ”Tesla Tequila Limited Edition” sålde också slut tämligen omgående tidigare i år – inte ett aprilskämt.

     

     

    Fler notiser